tisdag 9 december 2014

Och sen då..?

Boken är färdigskriven. Jag jobbar, pluggar och bor i torpet. Träffar barnen och vännerna ibland. Tittar på film och tv-serier. Läser och skriver för lite. Sen då..? Jag vet inte. Står vid en checkpoint. Vart är jag på väg? Vad ska jag göra av de, kanske tio år, som jag har kvar att arbeta? Vart ska jag bo? Vad vill jag? Jag har en  idé till en ny roman. Varför är det så svårt att komma igång? Många frågor. Jag vet att jag har svaren inom mig. Men jag vågar, orkar inte se dem. Är rädd för att inte ha kraft och mod att genomföra. Utanför fönstret är det fortfarande mörkt. Det blir liksom inte ljust på hela dagarna. Och ändå fortsätter det att mörkna minut för minut, varje dag, ett par veckor till innan det vänder.
Torpet i Smedsbol i början av december




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar