måndag 22 december 2014

Ensam är stark...eller?

I Varför säger ordspråket att ensam är stark? Finns det något tillfälle då det stämmer? Jag kan i alla fall inte tänka mig att det finns något sådant.
Just nu känner jag mig ensam. Konstigt. Jag är för det mesta omgiven av människor. På jobbet. Barn och barnbarn. Vänner och bekanta. Jag borde njuta av att varva ner och vara för mig själv. Ändå känner jag mig ensam, men inte stark. Tvärtom. Kroppen känns tung och svag. Det är som att ha ett tomt hål inombords. Ett hål som jag fyller med filmer, TV-serier, böcker och tidskrifter. Jag fyller på tills jag blir trött och måste sova. Imorgon. Då ska det bli annorlunda. Då ska jag skriva de där examinationsuppgifterna. Då ska jag svara på de där mejlen. Då ska jag skriva på min nya roman.
Det är ett tufft jobb att ha ett bra liv. Nu tittar jag på en film till. Imorgon är det annorlunda.
I ett hus vid skogens slut
Dan före dan före dopparedan...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar