söndag 24 augusti 2014

Torpdrömmar...

Jag bor i det finaste torpet som finns... Ändå har jag idag varit och tittat på ett nästan exakt likadant, förutom att det inte är så iordninggjort som mitt...
Men vadå? Om jag redan bor i ett torp, varför inte nöja mig med det?
Jamen det är inte mitt. Jag hyr det och rätt som det är kan jag bli uppsagd och då kanske jag inte vet vart jag ska ta vägen...
Jamen hallå! Varför oroa sig för det nu när det ändå inte är aktuellt?
Antagligen vill jag att något ska hända i mitt liv. Jag har funderat på att jag vill ha lite större,  ett badrum, en gäststuga, kanske ett torp som jag själv äger...
Hursomhelst. Nu finns det ett till salu och jag vet hur fint det kan bli. Det krävs massor av pengar och arbete. Det kommer att tillhöra banken, men om det blir av kan jag säga att det är mitt.
Varför är det viktigt?
Säg det. Men spännande är det i alla fall...
Ska det här bli min nya utsikt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar