måndag 23 juni 2014

Det är min tur nu!

Den här texten har jag burit med mig som ledstjärna i över ett år nu. Jag har kämpat med manuset till låtsas som ingenting. Skrivit om och skrivit om och skrivit om och skrivit om. Idag har jag skickat iväg det till Lava för ytterligare en genomläsning och sedan får jag tillbaka respons i mitten på juli. Och sådär håller det på. Men nu är det närmare färdigt än någonsin.Tack för de stärkande orden, Olof Röhlander.

Det är din tur nu!

Det är din tur nu.
Det finns andra som också är lämpade,
men du är den enda som verkligen har bestämt dig.

Du har kanske inte störst talang,
men du är den som vill mest,
det är viktigare för dig.

Stark. Rak i ryggen. Stolt. Fokus på nästa steg. Handlingskraftig.
Du vet att du behöver göra också, inte bara tänka.

Du tror på dig själv till 100 procent, hela tiden.
Du hamnar i svackor som alla andra,
men du ska bara ha det här.
Det är din tur nu.

Du tycker inte att du är störst, bäst och vackrast.
Det är inte nödvändigt.
Du är ödmjuk och beslutsam,
mer rakt på, mer distinkt än alla andra.
Du har en annan blick än tidigare.

Vem har sagt att det ska vara lätt?
Det är inte ens enkelt att vara sig själv alla gånger.
Upp med dig.
Minns varför du stakade ut den här riktningen från första början.
Kom ihåg att du gör det av fler anledningar än bara för dig själv.

En luftig idé. Uppfriskande.
Drömmen om att vinna tufsas av vinden,
men den finns kvar ändå.
Håll i nu.

Vänta, avvakta, tveka är ord som snurrar i huvudet hos de andra.
Du tänker: Det kommer inget bättre tillfälle.
Jag har väntat länge nog.
Gå för det!
Olof Röhlander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar