onsdag 21 maj 2014

Kom igång och skriv...

Ja, nu kan jag verkligen säga att #blogg100 har spruckit för min del. Men ändå, det har fått mig att komma igång med bloggandet, om än i liten skala. Det är väl märkvärdigt att en sak som egentligen inte betyder mer än att jag anmäler mig, utan att lova något, kan engagera mig att skriva blogginlägg varje dag. Om jag inte skriver känns det i samvetet så att jag till och med måste ursäkta mig.

Nu har jag en sak som får mig att skriva varje dag. Nämligen Johanna Wistrands distanskurs Kom igång och skriv i sommar. Varje morgon får jag början på en mening som jag sedan fortsätter att skriva på. Jag skriver utan att tänka alltför mycket i 10-15 minuter och skickar texten till Johanna. Hon sparar texterna i ett dokument som jag får tillbaka efter några veckor, med gensvarskommentarer. Mycket spännande! Hittills har jag skrivit tre texter och jag längtar redan efter nästa. Till helgen blir det en längre skrivuppgift.

Till helgen väntar jag också tillbaka mitt manus från lektören och den, förhoppningsvis, sista genomskrivningen ska börja. Jag väntar med spänning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar