måndag 10 mars 2014

Tvekan...

Idag fick jag ett förslag på avtal från Lava förlag.  
Det går bra nu... Eller? Mest känner jag mig tveksam till hela projektet. Självförtroendet svajar. Vem tror du att du är? Du kan väl inte skriva? Nej, jag vet inte... Speciellt jobbigt är det den här tiden på dygnet. Jag är trött och skulle helst vilja gå och lägga mig. Men egentligen... Jag borde skriva. En packe böcker och artiklar ligger framför mig på bordet och väntar på att bli lästa för att jag ska kunna skriva en hemtenta. Om etik och moral. Till vilken nytta. Konstigt. Det här inlägget börjar mer och mer likna inledningen till mitt bokmanus... Huvudkaraktären satt precis så här och funderade innan hela historien brakade loss... Och när den gjorde det. Då fanns det ingen tvekan förrän det redan var för sent. Och då var det verkligen för sent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar