måndag 24 mars 2014

Måndagmorgonen i Smedsbol

Igår glömde jag allt vad #blogg100 heter. Jag skrev färdigt en hemtenta och skickade in den. Skönt! Men sen då? Jag funderade mycket på vad som ska hända framåt. Hur ska jag gå vidare? Mina funderingar resulterade i alla fall i att jag ska avregistrera mig på nästa kurs. Det är inte rimligt att jobba heltid och samtidigt plugga halvtid på universitet, i alla fall inte för mig. Jag är femtiofem år och borde inte behöva bevisa min förträfflighet längre. Befriande tanke som ledde mig vidare till fler tankar om förändringar i livet som känns både kreativa och spännande. Kanske ska jag nu våga ta de där stora stegen som det brukar vara så lätt att råda andra till. De där stegen som ser så självklara och lätta ut när en står bredvid och tittar på. 
Det är i alla fall vår nu! Om än lite grått i morse när jag tog den här bilden.
                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar