onsdag 25 december 2013

Julförändring

Dan före dan... köttbullar ska rullas. Grönkålspaj och saffranspannkaka ska bakas. Sill ska inhandlas.
Ångesten fladdrar i magen. Duger julkapparna och maten? Duger jag?

Dan efter dan...köttbullarna är uppätna. Sillen, grönkålspajen och saffranspannkakan likaså.
Julklapparna var till belåtenhet. Ångesten stillad för den här gången.

Men till nästa år igen, kommer han vår gamle vän. För det har han lovat...

Nästa jul ska jag bota ett destruktivt beteende. Jag ska avgiftas. Inte ge julklappar. Inte laga julmat. Total avhållsamhet.

"En människa med fullständig kontroll över sin tillvaro existerar ju inte och det är något som vi verkligen måste våga erkänna för oss själva. Annars går det inte att börja bygga det liv som vi innerst inne vill leva." Olle Carlsson i 12 steg för hopplösa.
 
Den här boken ska hjälpa mig att förändra mitt destruktiva julbeteende.
 
Var inte rädd...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar